dijous, 13 de març del 2014

Opinions del professorat

De voltros, els alumnes, ens agrada quan...
escoltau les nostres indicacions
sou solidari/àries amb companys i companyes
respectau les opinions i maneres de ser de tothom
expressau les opinions de manera educada
participau activament en les diferents activitats
ajudau a un altre company a entendre alguna cosa i l'animau a fer-ho
sou positius
vos esforçau i no vos conformau amb el mínim
Quan opinau i criticau positivament, sempre des de la vostra posició
expressau les coses apreses de manera alegre i creativa
Sou creatius i originals en les vostres produccions
Sabeu ser líders positius, no teniu por d'expressar el que pensau encara que sigui una opinió minoritària.
No pensau només en un mateix/a i ajudau als companys/es.

Als professors/es ...
ens posa nerviosos/es la vostra impaciència i el no respectar el torn de paraula
ens fér que n’hi hagi que xerreu malament a companys, companyes o professorat
ens inquieta i ens crea tensió quan veim que qualcú molesta o xerra dins classe
ens fa sentir molt malament si n’hi ha que discriminen i deixen de banda a qualque company o companya
ens sap greu que a vegades vos tanqueu en banda i digueu que no ho sabeu fer i moltes vegades ni ho heu intentat
ens molesta que no es reconeguin els falls
ens dol que n’hi hagi que s’enriguin o faixin comentaris despectius del professorat a la seva esquena
no entenem perquè n’hi ha que no volen acceptar les normes
tampoc entenem perquè es neguen a fer reflexió
ens sap greu que jugueu malament al pati
mos molesta que qualcú demani repetidament una cosa que s'acaba d'explicar perquè no estava atent
ens sembla que n’hi ha bastants que sou poc ambiciosos/es acadèmicament (notes)
ens fa la impressió que la majoria només es preocupa per la nota de l'examen i no pel que aprenem realment.

el El curs de 2n
A vegades ens sorprèn la capacitat que teniu d'entendre les coses
Hem d'aprendre a respectar el torn de paraula
Teniu creativitat i manya per a construccions i produccions
Hem de treballar l'empatia per entendre el que poden sentir les altres persones (sobretot companys i companyes)
Teniu sentit de l'humor
Hauríem d'acceptar-nos i respectar-nos, sense crítica destructiva
Si trobau el tema interessant vos sentiu motivats/des i sou capaços/ces de treure millors notes.
haurien de saber quan és hora de fer feina i quan és hora de jugar
Quan voleu feis la feina molt bé.
hem de potenciar més la participació a l'aula, perquè quan n’hi ha de participació sempre solen ser les mateixes persones


De noltros, professors i professores, valoram que...
tinguem paciència
respectem el ritme de cadascú de voltros
procurem ser creatius i creatives
escoltem i tinguem present les vostres opinions
siguem correctes i educats
els membres del professorat ens duguem bé, malgrat les diferències personals
actuem amb exigència, com a mínim, semblant
siguem sincers/eres, però diguem ses coses clares

Reconeixem que
ens impacientam i volem resultats immediats
tractam diferent segons la persona i l'estat d'ànim que tenim
la manera de resoldre conflictes, problemes i situacions és diferent d'un professor/a a un altre/a
no complim els acords presos
a vegades ens posam nerviosos o nervioses i deim coses o actuam de manera diferent a quan hi ha tranquil·litat
no som prou exigents amb l'alumnat
A vegades podríem fer les classes més divertides i aprendre igualment. Ens costa canviar segons quines dinàmiques.Tenim por de "perdre el temps".
A vegades també ens equivocam. I rectificar és de savis.


ENS AGRADARIA ...
CREIEM QUE...
poder tenir més temps per preparar i fer les activitats
la jornada és molt llarga i les darreres hores no reten gaire
tenir més suport per atendre millor i poder desdoblar cursos
hi ha assignatures, temes o apartats que són més durs i exigents que altres
tenir més llibertat, que el centre tingués més autonomia, sense dependre tant de currículums i de lleis que ens vénen donats
Les programacios establertes pel currículum oficial són, en alguns casos, poc o gens motivadores. I el que és pitjor, afavoreixen ben poc el seu aprenentatge i repeteixen continguts a cada curs. Hauríem de ser més creatius en la nostra tasca educativa
poder donar abast a tot i a tothom
hi ha mancances de recursos
poder trobar la manera de motivar l'alumnat
Aquest curs resulta estrany  i tal vegada un poc tens per alguns de nosaltres (TIL, LOMQE) i, a vegades, ens hem desanimat i no hem sabut treure l’optimisme en els moments adequats.
tenir més hores de tutoria conjunta i individual

Que els horaris fossin més flexibles. A vegades una hora es fa molt curta.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada